Thursday, January 03, 2008

Visit Temple for New Year

My family and I went to Negoro Temple in Wakayama prefecture today as this year's first visit to shrines or temples. The custom is one of famous Japanese traditional events during new year seasons, and so, most Japanese people visit a shrine or temple during the time to make a wish for happy things that they hope will happen this year.
I prayed for good business results and a little more hair on my head. As a matter of fact, I lose my hair year after year. I can no longer allow myself to lose my hair, otherwise I'll go bald completely someday....(ToT)

To change the subject, I have to go to a bar in Izumisano city tonight, in order to attend the party that is held for an American guy, who came back to Japan at the end of last year and goes back to the United States this weekend. The party must be crazy because of many funny guys including me. :-P

今日は、家族を連れて、和歌山にある根来寺に初詣に行って来ました。この習慣は、新年における日本の有名な伝統行事の一つで、ほとんどの日本人がこの時期に神社やお寺を訪れ、今年に期待する願い事をします。
私は、商売繁盛と、もう少し髪の毛が生えてくれるように祈りました。実際のところ、年々私の髪の毛は薄くなっていってます。もはや、これ以上髪の毛が薄くなるわけにはいかない。さもなくば、いつか完璧にハゲてしまう・・・(ToT)

話題は変わって、今夜は泉佐野のバーに行かなくちゃいけません。某アメリカ人(去年の暮れに日本にやってきて、今週末アメリカに帰ってしまうのです)のために開かれるパーティに参加するために。面白い奴ら(俺を含めて)が来るから、クレイジーなパーティになるやろうなぁ・・・

Negoro Temple

No comments: