Monday, January 14, 2008

Son Wins Go Competition

trophy

[Notice:注意]
The English edition doesn't necessarily correspond to the Japanese one.
必ずしも英語版と日本語版は、一致しません。(^^♪

My eldest son is really crazy about "Go" and "Syogi", so he belongs to the Go and Syogi club in his junior high school. As far as I know, he is the strongest student of the club members. The advisory teacher of the club recommended the other day that he take part in the competition held in Wakayama prefecture yesterday. Of course, he took part in it and won the tournament! I knew he could do it! As soon as he got home yesterday, he showed my wife and me the trophy. We are really glad and complimented him on his victory, of course.

Actually, he has ADHD as some of my friends know. ADHD stands for "attention-deficit hyperactivity disorder". Therefore, it's sometimes tough for us to deal with him. Even though he has it, he did very well. That's one of the reasons my wife and I were really happy to hear that he had won the match.

私の長男は、碁と将棋が大好き。だから、中学校で『囲碁・将棋クラブ』に所属してます。私が知る限りでは、彼が一番強いそうです。先日、顧問の先生が和歌山で開催される大会に参加するように薦めてくれました。もちろん、彼は大会に参加して、優勝しました!さすが!彼は帰宅するとすぐに、嫁さんと私に優勝トロフィーを見せてくれました。もちろん、めっちゃ嬉しくて、彼を褒めてあげましたよ。(^^♪

実は、友人の何人かはご存知でしょうけど、彼はADHDなのです。ADHDは、『注意欠陥多動性症候群』の略です。それゆえに、時々、彼を扱うのは難しい・・・。にも関わらず、彼はよくやりました。まぁ、それが嬉しかった一つの理由ですね。(^^♪

No comments: